4 kroki do finansowego sukcesu
to jednocześnie
4 etapy budowania wartości przedsiębiorstwa
Proces współpracy i zmian w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa to cztery następujące po sobie etapy. Zawsze zaczynamy od pierwszego. Możemy skończyć współpracę po każdym z nich.
Decydują stopień osiągnięcia celów, zadowolenie ze współpracy i zdolność przedsiębiorstwa do dalszego, samodzielnego już działania.
Reorganizacja pracy księgowości i obsługi finansowej
Księgowość ma ewidencjonować zdarzenia gospodarcze i dostarczać takich informacji, jakich zarządzający przedsiębiorstwem potrzebuje do podejmowania decyzji biznesowych.
Ten etap polega na weryfikacji, jak funkcjonuje księgowość i jakich dostarcza informacji.
Prowadzone są działania zmierzające do zbudowania takiej księgowości i obsługi finansowej, które wypełniają wszystkie niezbędne funkcje.
Przyspieszanie przepływów pieniężnych
Środki pieniężne są jak tlen, który umożliwia wzrost. Podstawową miarą szybkości ich obiegu jest cykl konwersji gotówki. Im krótszy, tym lepiej dla przedsiębiorstwa.
Tym sposobem przedsiębiorca ogranicza ryzyko utraty płynności, zwiększa zasoby środków pieniężnych i szybko poprawia sytuację płynnościową swojej firmy.
Ten etap poświęcony jest weryfikacji szybkości obiegu gotówki.
Proponujemy podjęcie kilku działań i zastosowanie narzędzi kontroli przepływów.
Zwiększanie dochodowości działalności
Utrzymanie wysokiej płynności i systematyczne budowanie wartości jest możliwe, kiedy firma jest rentowna. Ten etap współpracy poświęcony jest budowaniu jej dochodowości.
Przy dobrze prowadzonych księgach rachunkowych prawidłowo identyfikujemy przychody i koszty poszczególnych działalności, a nawet pojedynczych produktów lub usług.
Rozpoznajemy nieefektywne działalności oraz te, które przynoszą wysokie dochody.
Budujemy podstawy do wyboru najlepszych, eliminowania najsłabszych i podnoszenia rentowności przedsiębiorstwa.
Budowanie wartości przedsiębiorstwa
Opanowane zostały przepływy pieniężne, rentowność osiągnęła zakładany poziom. Pozostało systematyczne usprawnianie mechanizmów i podejmowanie optymalnych decyzji zarządczych.
One będą prowadzić do systematycznej optymalizacji przepływów pieniężnych i świadomego budowania wartości przedsiębiorstwa w każdym momencie działalności.
Na tym etapie wszystkie przychody i koszty znajdują się pod kontrolą. Prawidłowo funkcjonuje system raportowania.